Sider

søndag 2. juni 2013

Den som utfordrer seg selv, former sin egen vei.

Da sitter jeg her igjen da... Ser dusinvis av videoer på YouTube og føler meg enormt inspirert. Hjemme venter dusinvis av planer og idèer, ja noen har jeg til og med tidsfrist på. Og hva gjør jeg? Joda, jeg kaster bort tida mi på å suge til meg så mye inspirasjon som mulig. Spørsmålet er om min notoriske filmtitting faktisk hjelper til noe som helst. Jeg velger jo å tro at jeg har lært mye av alle de fantastiske menneskene på YouTube, for ikke bare har de inspirert meg til å se  hva man kan gjøre med de ulike egenskapene man har, men de har også hjulpet meg til å innse at jeg (og alle dere andre) har svært få eller ingen begrensninger.

Det er helt fantastisk å se hvor langt man kan komme med litt guts og selvtillit. Hvem bestemmer at DU ikke kan hekle krepsmasker, at DU ikke kan sy fransk søm eller at DU ikke kan lage kort til alle anledninger?? Man setter som regel sine egne begrensninger... Jeg ble hele 27 år før dette gikk opp for meg, og allerede synes jeg livet er litt morsommere :)


                                Mine hinder: troen på meg selv!
                                Mine tvilere: ingen andre enn meg!
                                Mine feil: å ikke følge mine drømmer!
                                Min innsats: starter NÅ! 
                                Mine grenser: ... ingen!!

Det tok meg veldig lang tid før jeg turte å søke på NKF, men nå kjenner jeg at dette er helt og holdent riktig. Det er nok mange biter som mangler i livet mitt, men èn gigantisk bit har i alle fall falt på plass og det smaker godt!

Har du drømmer du av en eller annen grunn ikke tør å følge? Hvis du har det, kan du da fortelle meg hvorfor? Det vil jeg gjerne vite :)

1 kommentar:

  1. Bra skrivi, Rita. Kjenner meg veldig igjen i det du sier. All verdens inspirasjon vil ikke få jobben gjort med mindre man tar tak og gjør det man må for å oppnå det man vil.

    SvarSlett